London

London

Sunday 22 September 2013

Letter B

Po tom, čo si prečítate srdceryvný email, schytí vás hnev. Odpor a tiež si začnete klásť otázku, prečo vás to dostihlo až teraz. Na jednej srane sa cítite úplne strašne. Na druhej strane máte pocit, že spravodlivosti za to, čo sa vám stalo bolo učinené zadosť. Je však správne tešiť sa z ľudského nešťastia? To, čo postihlo vašu bývalú priateľku mohlo postihnúť vás. A vy sa len tešíte, že je mimo nebezpečenstva a vás to obišlo. No kdesi v kútiku duše stále máte ten pocit, že Božie mlyny melú síce pomaly, ale isto... Aké strašné je uvedomiť si, že ste nažive. A aké oslobodzujúce je zistiť, že vaša minulosť je už len minulosťou.

Aká by bola vaša odpoveď? Odpovedali by ste snáď? Či by ste mlčali? Šľahali by ste plamene, či by ste boli schopní odpustiť?

Možno by vaša odpoveď znela nasledovne:

Drahá Eva,

nečakala som, že mi napíšeš. Tvoj email ma prekvapil. Vôbec netuším čo na to povedať. Chcem však, aby si si prečítala nasledovné riadky.

Odhodila som minulosť za seba. Čo sa stalo nebolo veľmi pekné ani od Garyho alebo od teba. Vraviac, že v tom nebolo nič osobné nie je úplne na mieste. Práve preto, že keď ľúbime tak naša láska by nemala byť sebecká. Keď sme zaľúbení, robíme hlúposti. Ale určite ľudí nezraňujeme ohováraniami a inými štipľavými slovami. Ak ich vravíme, je to preto že sa chceme niekam dostať a niečo dosiahnuť. A v tomto ti úplne rozumiem. Viem čo bolo za tým.

Ako som tak čítala tvoj email, došlo mi, že si sa mi vlastne ospravedlnila a že je ti ľúto toho, čo sa stalo. Mám pravdu?

Musím sa priznať, že ja som o tebe povedala len jednu zlú vec a aj to len preto, pretože mi bolo ublížené. Na druhej strane, bola si to ty kto mi pomohol uvedomiť si, kto vlastne Gary je. Pomohla si mi odkryť jeho pravú tvár. Rovnako tak učinila aj naša spoločná priateľka Magda. Ona mi nadstavila zrkadlo a pomohla mi uvedomiť si, v akej situácii sa práve nachádzam. Škoda, že vy dve ste sa pohádali a odcudzili. Verila som, že si k sebe nájdete cestu a že ti pomôže.

Je len ťažko uveriteľné, že Gary bol zatknutý. Nikdy voči mne a ani voči svojmu synovi nezdvihol ruku. Je naozaj strašné, čo všetko dokáže s človekom urobiť alkohol. Poznala som Garyho ako dobrého človeka. Človeka, ktorý miloval svojho syna. Myslím si, že zo situácie v ktorej sa nachádza, a dúfam že sa to nesplní, je len jedno možné východisko. Mohol by to byť jeho koniec. Modlím sa, aby sa tak nestalo.

Neskutočne ma tvoj email zarmútil.

V určitom okamihu som si myslela, že pojdem za Garyho bývalou priateľkou a poviem jej, že jej expriateľ sa snaží získať svojho syna do opatrovníctva. Ale nikdy som nenašla ten pravý dôvod, prečo by som tak musela učiniť. Predstava, že za ňou prídem a poviem jej že som Garyho súčasná priateľka, a že mu občas pomáham starať sa o ich spoločného syna, bola pre mňa príliš šokujúca. A prečo by som mala jatriť zacelené rany? Naozaj mi záležalo na jeho synovi, ale to všetko je už len minulosť.

Ja som naozaj verila, že ty a Gary sa ľúbite. Možno si myslíš, že tomu tak nie je, ale ja som vám naozaj želala všetko dobré. Je mi veľmi ľúto, že si sa dostala do takej zlej situácie. Snaha o znásilnenie, život pod fyzickým nátlakom, muselo to byť hrozné. Dúfam, že sa z toho čoskoro pozviechaš a dostaneš. Trvalo mi istý čas, kým som opäť začala normálne žiť. A začala som od seba. A to radím aj tebe. V prvom rade, musíš odpustiť sama sebe. Nie je to jednoduché. Mať pred očami všetkých priateľov, známych, spoločne strávené dni a večery. To všetko spoločné čo ste zdieľali, je odzrazu preč.

Čím viac investujeme do vzťahu, tým väčšie je naše sklamanie.

Dobrá vec je, že som sa niečo naučila. Dostala som jednu veľkú životnú lekciu. A bude ešte mnoho ďaľších. Som rada, že som prežila. Buď šťastná. Prosím ťa, snaž sa byť šťastná. To je ďaľšia vec o ktorú sa musíš pokúsiť. Choď domov, objím svoju mamu, otca, kohokoľvek koho nájdeš. Oni by mali byť v prvom rade tí, ktorí by ťa mali podporiť.

Moja drahá Eva, nemôžem sa s tebou stretnúť. Som momentálne veľmi vyťažená. A nielen preto. Dôvodom je aj to, že ja sa do minulosti nevraciam. Ja radšej odpustím a pohnem sa ďalej. Odpúšťam ti. Máš moje požehnanie žiť šťastná. Snaž sa prežiť svoj život tak jedinečne ako sa len bude dať.

Dúfam, že mi uveríš že to, čo som ti napísala je myslené úprimne. Naozaj ti želám, aby ťa v živote postretlo len to najlepšie.

Ak náhodou budeme mať šťastie a stretneme sa v tomto veľkom meste, navrhujem aby sme sa nerozprávali o našej minulosti. Radšej by sme sa mali pozhovárať o našej budúcnosti a prítomnosti. Pretože len na tom záleží.

Želám ti mnoho zdaru v práci, štúdiách a v milostnom živote.

Ema xx

No comments:

Post a Comment