London

London

Saturday 21 September 2013

My London Look

Nedávno som si pozrela viacero častí jednej relácie, určitej televízie a jej nákupných holičkách. A tu, zrodila sa v mojej hlave istá myšlienka, ako to tu s tou anglickou módou vyzerá.

Jeseň je tu. Počasie sa mení. Z krásneho letného a teplého dňa sa stáva šedý zákal a vôňa ranného dažďa vás sprevádza po celý deň. Váš šatník opúšťajú vysoké letné topánky, ktoré tak krásne dali vyniknúť vašim nohám a ešte rýchlejšie sa v jesennom víchre zbavujete krátkych sukien, ktoré obnažovali vaše jemné a krásne nohy. Preobujete sa do jesenných topánok, ktoré ladia s vašim outfitom. Začnete si obliekať punčochové nohavice, hrubé, hrubšie až najhrubšie, len aby ste mohli ešte chvíľu dať vyniknúť tým krásnym nohám. A aj keď je vám zimšie, ešte stále máte čo ukázať. A to je možné práve v Londýne. Pretože aj keď je počasie mrzké, my stále máme čo predviesť.

Krátke tričká nahradzujú tielka s dlhým rukávom, rafinované a aj tie menej rafinovajšie, pretože správne angličanky sú prakticky založené. Farby ktoré ponúkajú obchody sú pastelového charakteru, rovnako ako farby domov vo vašom rodnom meste. Aspoň niečím vám to pripomína domovinu. No ostatok oblečenia alá "šedá myš", je momentálne in. 

Pri vstupe do obchodu váš pohľad mieri k čipkovitým a monochromatickým kusom látky, pretože práve to teraz letí. Ako som tak pozerala všetky tie obrázky z Fashion Week, módny návrhári priam farbami hýria. A tak mi napadá myšlienka, prečo tie naše anglické reťazce tú farebnosť zaznávajú? Všetci v slovensých reláciách vravia - anglická móda, londýnska móda, móda ostrovov, atď. No keď ja sa prechádzam po Londýne vidím šedé myši. A priznám sa, že mi z toho šiši...

Vždy keď sa na seba pozerám, vidím pestrofarebnú osobu. Odvážnu a nebojácu. No anglické priateľky sú fádneho charakteru. A pokiaľ nie sú, sú až príliš extravagantné. Pokladať túto extravaganciu za rýdzo anglický look, mi príde prehnané. Čo však je možné pokladať za anglický look je nasledovné:

1. Farby typu som tu/nie som tu
(tmavo modrá/kaki zelená/a všetky odtiene pastelových farieb)

2. Krátka sukňa, krátke šaty a ešte menšie nohavičky

3. Som dievča, ale vyzerám ako chlapec I
(Tie šaty čo mám, zakrývajú moje hruškovité pozadie a ponúkajú ilúziu môjho pásu. Thank God, for that!)

4. Som dievča, ale vyzerám ako chlapec II 
(Mám na sebe nohavice, tričko a sako, stále som dievča. Nasvedčujú tomu moje vysoké topánky a retiazky a rôzne iné čačky, ktoré na mne visia)

5. Som dievča, ale vyzerám ako chlapec III
(Mám na sebe podobné oblečenie ako môj priateľ, alá Victoria and David Beckham look)

6. Čačky a iné modné doplnky
(Jedna či dve ozdôbky navyše robia zo mňa anglickú lady No. 1)

7. Sveter, šatka či šál. Či je slnko a či vietor...
(Bez nich ani na krok. A keď, som predsa angličanka, mne zima nie je.)

8. Balerínky sú kráľ!
(Požehnané sú ruky majstra obuvníka, ktorý sa nad nami zmiloval a daroval nám skladovateľné rýchlochodky.)

9. Topánky vs. Outfit
(Nevadí že topánky nekorešpondujú s mojim outfitom. Ja si ich prezujem keď prídem do práce.)

10. I love my hair and make-up.
(Ja milujem svoje vlasy, či sú načesané alebo strapaté, stále som in. To isté platí pre make-up.)

Dovolila by som si poznamenať, prečo sa dievčatá a ženy snažia vyzerať ako muži v anglickej spoločnosti. Táto anglická spoločnosť je a stále bude sexistická. Nečudujem sa žiadnej feministke a enterpreneurke, ktorá sa silou mocou snaží presadiť v mužskom prostredí. Je to veľmi jednoduché. 

Pokiaľ žena nosí sukňu, muža to zvrušuje. Stráca koncentráciu a neberie nás ako seberovnú. Na druhú stranu, ak chceme aby muži urobili to čo chceme, zabrnkáme na ich najjemnejšiu strunu a oni sa podvolia. Robíme to zámerne. Vieme, kde je ich slabina a tú využívame. Rovnako to však robia aj oni. Vedia, že silný muž je pre ženu atraktívny. Preto sa začnú pred nami mierne vystavovať a rozprávať o svojich úspechoch. A my ich počúvame. A veľmi rýchlo im na ten lep sadneme.

No taká žena feministka, ktorá sa musí presadiť v mužskom kolektíve vie, že vyzerať ako šedá myš, ako jedinec v plne poľnej, musí zapadnúť. Ak nezapadne, bude považovaná za ľahkú a dostupnú na všetky spôsoby. Preto tie farby v tých obchodom sú tak fádne a bezvýznamné. Pretože si uvedomujeme, ako veľmi potrebujeme zapadnúť. Muž, ktorý stojí zoči-voči partnerovi, nehľadá vzrušenie, hľadá logiku a uskutočnenie plánov. A formalita oblečenia prispieva k racionalizovaniu našich rozhodnutí.

Ak sa niekto oblieka farebne, je to človek plný energie a umenia. Človek, ktorý volí cestu striedmych farieb, je typ kancelársky. No a ten, kto v striedmosti a ani vo farebnosti nemá vkus je pokladaný za čudáka a exhibicionistu. Je buď príliš veľký vizionár alebo úplný "magor". Na margo poslednej vety - pokladať ho za typický "londýn look" je urážkou vkusu všetkých londýnčanov.


Preto, keď príde prvý mráz ja stále budem nosiť šaty. Šaty jesenno-zimného charakteru, farebné aj monochromatické. Farebne to doplním tými krásne uletenými punčochovými nohavicami, hrubšími až najbrubšími. A stále si budem obliekať sukňu spolu s krásnymi čižmami. Zaklincujem to tým super ľudským vynálezom - kabátom. Veď len preto vznikol. Aby mi zakryl kríže a moje krásne tvarované pozadie. A keď veľmi prituhne, siahnem po tom mužskom out-looku. Lebo veď medvede v zime aj tak spia.

No comments:

Post a Comment