London

London

Tuesday 16 July 2013

The importance of a Soulmate VI



Tento príspevok bude patriť jednej duši, ktorú som opäť stretla na vysokej škole. Nebude to muž, ale žena. Možno sa vo mne začína prebúdzať feministka. Skladám hold ďalšej priateľke, súputníčke a podporovateľke, vždy vernej fanynke (vždy prišla na môj koncert), ktorá ma nikdy neopustila a vždy ma čímsi prekvapila a pred dvomi rokmi aj navštívila spolu s ďalším mojim priateľom v Londýne.

Milá fanynka,

volám ťa Kráska, pretože si krásna.
Volám ťa Kráska, pretože aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, máš úprimné a dobré srdce.
Volám ťa Kráska, pretože máš štýl a si vždy elegantná.
Volám ťa Kráska, pretože život bez teba by bol príliš všedný. 

Nemať sa navrátiť k úprimnému priateľovi, keď zavítam na Slovensko, k človeku, ktorý ma vždy pobaví a pri ktorom môj duch pookreje, by bolo márnou cestou.

Si dôvodom prečo mi chýba moja rodná zem. A ten dôvod chcem aby pretrval. Chcem a budem sa vždy snažiť k tebe navrátiť a vždy ťa nájsť kdekoľvek budeš. Aj keď nie vždy zdieľam ten istý entuziasmus a názory na život, vždy to budeš ty ku komu sa budem neustále navracať. Pretože môj život bez opozita by bol márny. Neúplný.

Každý človek potrebuje priateľa, obraz toho, čím byť nechce. Ale potrebuje bod, obraz kam smeruje. A ty si to dotiahla riadne ďaleko. Začala si výbornou diplomovou prácou a pokračovala si v úpenlivej a nepretržitej vedecko-pedagogickej práci naďalej. Ja som tiež začala, ale skončila som kdesi tesne pred koncom. Dlhšie sme spolu nepísali, netelefonovali. Možno už teraz dopisuješ monografiu a čoskoro ašpiruješ na docentúru. Šikovná si, Kráska moja.

Nedávno som len tak prešla tvoju fb stránku. A vidím, že opäť nie si sama. Smiem jasať nad novým objavom, či je ešte príliš skoro? Ja by som ti tak veľmi dopriala nájsť toho, po kom už dlhšie túžiš. Si nezávislá feministka, podobne ako ja a nám sa to opozitum ťažšie hľadá. Minulé leto si bola pri tom, pamätáš, ako zle som sa spálila? A v to leto keď si bola s pánom doktorom u mňa na návšteve, aj vtedy som sa veľmo popálila.

Myslím, že v tom čase ste mi obaja návštevníci naznačili, že to nie je to pravé "orechové", ale ja som mala príliš zahmlené videnie. To leto minulé, bolo nakoniec v nešťastí, šťastné. A opäť si bola pri tom. A aj si mi poradila. Ja len ľutujem, že som to nezvládla lepšie. Odpusť mi, Kráska moja.

Milujem naše spoločné výlety a úlety. Nebolo ich veľa. Ale vždy stáli za to.

Volám ťa Kráska, bo si mojou oporou keď ťa potrebujem.
Volám ťa Kráska, bo mi tlieskaš na javisku a aj vtedy keď mi nie je hej.
Volám ťa Kráska, bo vždy keď sa navrátim domov, si medzi prvými kto ma víta s otvorenou náručou.
Volám ťa Kráska, bo vždy vravíš pravdu a na nič sa nehráš.

Chýbaš mi Kráska a ja dúfam, že sa mi čoskoro vydáš! xxx

No comments:

Post a Comment